top
Wydarzenia:

Sen o sztuce, czyli przenikanie się światów w Laboratorium Rzeźby

W warszawskim Centrum Koneser w przestrzeni wystawy Laboratorium Rzeźby uczestnicy premiery wielkoformatowych powierzchni Dekton Onirika firmy Cosentino śnili o sztuce. Ekspozycja, na której przenikają się światy realny i fantastyczny, potrwa do 6 września.

2
Onirika - przestrzeń ekspozycyjna z podestami z materiału Dekton, na których stoją rzeźby
Fot. Lidia Skuza / serwis prasowy Cosentino

Oniryczna, rozgrywająca się na wielu płaszczyznach scenografia autorstwa Anny Olgi Chmielewskiej i Joli Skóry z JAM Kolektyw nawiązuje do nazwy kolekcji firmy Cosentino Onirika. Artystki zainspirowała poświęcona snu wystawa „DOBRA/NOC” prezentowana podczas tegorocznej edycji Łódź Design Festival. Stworzona dla Cosentino artystyczna aranżacja stanowi integralną część ekspozycji w Laboratorium Rzeźby. Można ją oglądać przez cały czas trwania wystawy rzeźb. Kolekcja spieków Dekton Onirika inspirowanych wzorami marmuru została zaprezentowana w formie postumentów, na których eksponowane są dzieła najlepszych polskich artystów rzeźbiarzy. W onirycznej serii Cosentino jest osiem kolorów: Awake, Lucid, Somnia, Neural, Trance, Vigil, Daze i Morpheus, które są wyrazem wartości istotnych dla Cosentino takich jak: zrównoważony rozwój, przyszłościowe innowacje i ponadczasowa elegancja.

Onirika - przestrzeń ekspozycyjna, postumenty, rzeźby, wiszące zasłony

Onirika Niny Magon

Autorka projektu ultrakompaktowych spieków z kolekcji Onirika Nina Magon zinterpretowała na nowo rysunek klasycznych marmurów, ukazując go w innowacyjny sposób, niespotykany w naturze. Elegancki Neural dobrze odnajduje się w jasnych neutralnych przestrzeniach z miękkimi teksturami. Lucid, z wieloma błyskami koloru, idealnie komponuje się z drewnem, odcieniami szarości, złotem i matowym szkłem. Morpheus to ta sama tonacja co Lucid, ale w wykończeniu Velvet. Trance stanowi reinterpretację drogocennego kamienia Paonazzo. We wnętrzach łączy się pięknie z bielą i jasnym drewnem. Awake, o ciepłych, delikatnych smugach, lubi towarzystwo dębiny i ciemnych odcieni orzecha. Kolor Somnia można śmiało zestawiać z matowym szkłem i miedzią. Nawiązujący do marmuru Calacatta Vigil pasuje do betonu i barw zimnych. Daze to ta sama tonacja co Vigil, ale w wykończeniu Velvet.

Onirika - futurystyczna rzeźba, postać z powbijanymi w nią metalowymi prętami zakończonymi kółkami, na postumencie

Rzeźba na postumencie na tle napisu Onirika

W Laboratorium Rzeźby

W prezentacji kolekcji Onirika wzięło udział ponad 300 gości. Spotkanie w Laboratorium Rzeźby, którego gospodarzami byli firma Cosentino oraz Galeria Sztuki i Dom Aukcyjny ToTuArt, było artystycznym wydarzeniem. Publiczność powitała Katarzyna Jaroszyńska, po czym głos zabrali Aneta Konowrocka, Marketing Manager i Andrzej Włodarczyk, General Manager Cosentino, którzy przybliżyli przybyłym kulisy powstawania kolekcji Onirika. Następnie o wystawie Laboratorium Rzeźby mówiła Dyrektor Galerii Sztuki i Domu Aukcyjnego ToTuArt Agnieszka Budzyńska. O znaczeniu snu jako symbolu najnowszych propozycji spieków Cosentino, opowiedziała zebranym dr Joanna Jurga ‒ projektująca przestrzeń do życia w izolacji, tworząca rozwiązania projektowe dla przebodźcowanych użytkowników, badająca ludzkie zmysły. Po niej na scenie pojawił się multiinstrumentalista Grzech Piotrowski, wraz z towarzyszącymi mu muzykami Piotrem Matusikiem i Krzysztofem Gradziukiem, którzy zabrali gości w muzyczną podróż, pełną przestrzeni, subtelnych emocji i magii.

Zdjęcia: Lidia Skuza / serwis prasowy Cosentino