Czy leci z nami Gerlach? 58 gramów w podniebnym rejsie
Ze sztućców wielorazowych wyprodukowanych przez firmę Gerlach korzystają pasażerowie rejsów LOT Economy Class średniego i dalekiego zasięgu. To kolejna polska marka, z którą nawiązały współpracę Polskie Linie Lotnicze LOT.


Ze sztućców wielorazowych wyprodukowanych przez firmę Gerlach korzystają pasażerowie rejsów LOT Economy Class średniego i dalekiego zasięgu. To kolejna polska marka, z którą nawiązały współpracę Polskie Linie Lotnicze LOT.
Gerlach to firma o 260-letniej historii, której siedziba mieści się w Drzewicy. Jej produkty można znaleźć w niemal każdym polskim domu.
Na potrzeby współpracy z linią lotniczą powstała specjalna kolekcja „Flight”. Sztućcami Gerlach jedzą posiłki w klasie LOT Economy pasażerowie rejsów rozkładowych średniego i dalekiego zasięgu – na razie na wybranych trasach. Linie planują wprowadzać wielorazowe zestawy sukcesywnie na kolejnych trasach.
W PLL LOT wychodzimy z założenia, że chwile spędzone w podróży są wyjątkowe; dostarczają nowych doświadczeń i są źródłem wspomnień na długi czas. Dlatego dokładamy starań, by zapewniać naszym pasażerom wysokiej jakości serwis pokładowy, który jest naszą wizytówką i spełnieniem obietnicy komfortu. W tym kontekście miło nam zainaugurować współpracę z marką Gerlach – kojarzoną z elegancją i obecną w polskich domach od stuleci. Wierzę, że posiłki serwowane na naszych pokładach będą teraz smakować jeszcze lepiej
– mówi Izabela Leszczyńska, Dyrektor Biura Rozwoju Produktu i Customer Experience.
Nowe sztućce PLL LOT zanim trafiły na pokład przeszły testy sprawdzające odporność na zadrapania, uszkodzenia mechaniczne i trwałość połysku. Podobnie, jak inne elementy zastawy stołowej wykorzystywane w serwisie lotniczym, musiały spełnić kryterium wagowe, by nie generować dużego obciążenia, a tym samym zwiększonego spalania paliwa. W efekcie wieloetapowego procesu powstała kolekcja z wykończonej na połysk stali bezniklowej sygnowana logo przewoźnika. Sztućce zawierają 18 procent chromu, dzięki czemu są trwałe i odporne na korozję. Jeden zestaw waży zaledwie 58 gramów.
Wprowadzenie wielorazowych sztućców Gerlach w klasie ekonomicznej wiąże się także ze zobowiązaniem przewoźnika do redukcji wpływu na środowisko. Rezygnacja ze sztućców jednorazowych zmniejszy ilość odpadów o około 18,5 ton rocznie.
Gerlach i PLL LOT
Bardzo się cieszymy, że dwie znane i cenione polskie marki, Gerlach i PLL LOT, połączyły siły i razem stworzyły ten wyjątkowy projekt. Mamy nadzieję, że dzięki dedykowanej linii sztućców ,,Flight”, jakość obsługi i komfort pasażerów będą jeszcze wyższe. Jakość to wartość, która od zawsze była dla nas priorytetem. Od wielu lat naszą misją jest ułatwianie życia w kuchni i jadalni, a teraz także podczas podróży, z czego jesteśmy bardzo dumni
– mówi Piotr Piechota, CEO Gerlach.
Made in Poland
W ostatnich latach przewoźnik nawiązał współpracę z kilkoma rodzimymi firmami. Partnerami PLL LOT są także Lancerto, Krosno, Phenomé. LOT promuje polskie wzornictwo i kulturę w podróżach do blisko 100 portów lotniczych na całym świecie.
Ilustracja: serwis prasowy PLL LOT