Fundamenty, które pozwalają architektowi stworzyć silną markę
Architektko, architekcie – coś dla was. Magda Skibka, która od 18 lat wspiera marki i pracownie architektoniczne w działaniach komunikacyjnych i wizerunkowych, wydała workbook „Strategia marki architekta i pracowni”.
Workbook „Strategia marki architekta i pracowni” to podsumowanie doświadczeń w pracy z architektami i pracowniami architektonicznymi ekspertki i strateżki Magdy Skibki.
W świecie architektury, gdzie konkurencja jest ogromna, a rynek pełen utalentowanych profesjonalistów, kluczowym elementem sukcesu jest nie tylko umiejętność projektowania, ale także skuteczna strategia marki. Właśnie dlatego powstał workbook „Strategia marki architekta i pracowni”
– wyjaśnia wydawca.
Strategia marki – wiedzieć i dać się poznać
Fundamentem, na którym buduje się wizerunek pracowni jest strategia marki. Określa, kim jest dany architekt, co odróżnia go od innych, czym charakteryzują się jego projekty, jakie wartości przekazuje klientom i jak chce być odbierany w branży.
Dzięki dobrze przemyślanej strategii można przyciągnąć odpowiednich klientów, zbudować trwałe relacje i wyróżnić się na tle konkurencji, której w branży architektonicznej i wnętrzarskiej nie brakuje.
Architekt bez strategii jest nijaki, niejednoznaczny, trudny do zapamiętania. Brak spójności w komunikacji, zła prezentacja usług czy brak wyróżników mogą sprawić, że oferta biura projektowego zostaje pominięta lub źle odebrana przez potencjalnych klientów.
Workbook „Strategia marki architekta i pracowni”
Publikacja Magdy Skibki to 90 stron, 15 rozdziałów i 30 zadań. Workbook jest publikacją cyfrową dostępną w formatach .pdf, .epub oraz .mobi. „Strategia marki architekta i pracowni” pomaga architektom i pracowniom uporządkować wszystkie kluczowe aspekty marki. Workbook pozwala: zdefiniować swoją unikalność i wyróżnić się na tle konkurencji, odpowiedzieć sobie na pytanie, czy nisza jest mi potrzebna, a jeśli tak, jak ją określić, jak stworzyć spójną komunikację, która przyciągnie odpowiednich klientów, określić strategię działań, które będą skuteczne i dopasowane do stylu pracy pracowni, dowiedzieć się, co jest fundamentem każdej marki.
Workbook jest idealnym rozwiązaniem zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych architektów, którzy chcą uporządkować swoje działania marketingowe i wyjść na rynek z jasnym, profesjonalnym wizerunkiem
– twierdzi autorka, Magda Skibka.
Pracując z architektami – niezależnie, czy są to duże pracownie, czy małe widzę, że brakuje im tego fundamentu. Podejmują działania bardzo intuicyjnie, często stoją w miejscu. Z czego to wynika? Moim zdaniem – brak podstaw przedsiębiorczości na studiach. Uczą się kwestii technicznych, czy projektowych, ale już ekonomia, zarządzanie, czy marketing… na to nie ma miejsca w siatce programowej
– dodaje Magda Skibka.
Załóżmy, że architekt chce współpracować z klientem biznesowym i projektować przestrzenie biurowe. Od czego powinien zacząć? Przede wszystkim od analizy własnych kompetencji, a także otoczenia i potencjalnej konkurencji.
Kluczem do sukcesu jest właściwe zrozumienie, kto jest potencjalnym klientem i gdzie można go spotkać. Warto na przykład zadać sobie pytanie: czy Instagram jest, aby jedyną i właściwą platformą? A może należy częściej brać udział w wydarzeniach kierowanych do tej grupy?
Aspektów, które trzeba brać pod uwagę jest wiele, a strategia pomaga je nazwać, określić priorytety w rozwoju marki i nadać całemu procesowi klarowną strukturę, bo projektowanie komunikacji własnej marki to również proces.
Autorka workbooka „Strategia marki architekta i pracowni” Magda Skibka to specjalistka ds. komunikacji i wizerunku marek, strateżka i ekspertka z 18-letnim doświadczeniem, która wspiera marki wnętrzarskie i pracownie architektoniczne w budowaniu skutecznych działań komunikacyjnych oraz wizerunkowych. Od 2015 roku Magda Skibka zarządza agencją butikową PLN Design Group. Szkoli, doradza i projektuje komunikację.
Workbook „Strategia marki architekta i pracowni” można kupić w sklepie PLN Design Group.
Zdjęcia: serwis prasowy wydawcy