STARIUM.CX ubiera w kod i identyfikację wizualną marki
Oryginalne printy i typografia zaprojektowane przez Baśkę Kowal oraz nowe detale i rozwiązania funkcjonalne to wyróżniki kolekcji marki STARIUM.CX zatytułowanej [THE CXDE*]. T-shirty, czarny i biały, bluza z kapturem, parka, szorty i frisbee tworzą spójny zestaw dla kobiet i mężczyzn, który nawiązuje do identyfikacji wizualnej i kodu marki.
Nowa kapsułowa kolekcja [THE CXDE] nie odbiega od tego, do czego marka STARIUM.CX zdążyła przez sześć sezonów przyzwyczaić swoich fanów – wygodnych ubrań o minimalistycznym i nieco futurystycznym kroju. Zip hoodie – czarna bluza z kapturem, uszyta z grubej bawełny, ma oryginalną grafikę na plecach. Ręcznie wykonaną parkę z impregnowanego, nieprzemakalnego, wiatrochronnego materiału, z dużym kapturem, zdobi logo kolekcji. T-shirty, biały i czarny, są na tyle uniwersalne, że można nosić je w komplecie z szortami z tej samej kolekcji albo łączyć z ubraniami z innych linii, choćby piątej w portfolio marki zatytułowanej „LAND(E)SPACE”.
[THE CXDE]
Ubrania [THE CXDE] zapewniają swobodę ruchu, luz, ale dzięki prostocie formy i jakości materiału wyglądają szykowniej niż typowe stroje mody ulicznej. Pandemia przyzwyczaiła nas do ubierania się niezobowiązująco i nie chcemy z tego zrezygnować. Luźny styl streetwearowy zyskał wielu nowych zwolenników. Streetwear to nie tylko moda, to interesujące zjawisko kulturowe, na temat którego powstają poważne opracowania. Chcącym dokształcić się w tej dziedzinie polecamy książkę „This Is Not Fashion: Streetwear Past, Prezent And Future”. Jej autorzy King ADZ i Wilma Stone przybliżają historię streetwearu i uzmysławiają czytelnikowi, jak to się stało, że styl ten przekroczył bariery kultury, rasy, płci i wieku, stając się światowym fenomenem. Obecnie jest to jeden z najszybciej rozwijających się najbardziej wpływowych kierunków w modzie.
STARIUM.CX
STARIUM.CX, podobnie jak streetwear swoje korzenie ma w muzyce. Pierwotnie miała to być platforma działająca w dwóch kierunkach: projektowania minimalistycznej i futurystycznej odzieży oraz popularyzacji muzyki future beats – takich brzmień jak rap, trap, grime, bass i muzyka elektroniczna. Koncept jednak ewoluował, rozwijając gałąź modową. Marka zaczynała od limitowanych serii bluz i t-shirtów, by dojść do pełnych zestawów wraz z akcesoriami. Markę wyróżnia dbałość o spójny wyrazisty wizerunek. Autorem zdjęć kampanii i lookbooka jest Jakub Szymański, natomiast za oprawę muzyczną kolekcji [THE CXDE] odpowiada Botanica.
Zdjęcia: Jakub Szymański / serwis prasowy STARIUM.CX