Rota et speculum, instalacja Geberit sensacją 4 Design Days
Za koncepcję stoiska Geberit na 4 Design Days w tym roku odpowiadał Szymon Hanczar. Założyciel hanczar studio, projektując w sposób zrównoważony, łączy design, architekturę i sztukę. Prezentowana na targach instalacja Rota et speculum jego autorstwa wzbudziła ogromne zainteresowanie.


Instalację Rota et speculum, Szymon Hanczar stworzył wspólnie z Przemysławem Słowikiem z hanczar studio. Inspiracją do jej powstania było przejście produktów Koło pod markę Geberit. – Postanowiliśmy przeznaczyć w tym roku część przestrzeni naszej ekspozycji na kawałek tak zwanej sztuki. Zrobiliśmy to z dwóch zasadniczych powodów. Po pierwsze, ceramika to materiał, to tworzywo, które w całym spectrum naszych produktów chyba najbardziej kojarzy się z artyzmem, twórczością, kreacją. Żywy materiał, żywa technologia. A po drugie, sztuka dostarcza nam czegoś, co w dobie wydarzeń ostatnich lat na świecie, tych najbardziej dotkliwych, staje się bezcennym zjawiskiem i towarem. Zmiana perspektywy i odrobina refleksji. Dlatego w tym pomieszczeniu, każdy kto odwiedza nasze stoisko, może tej chwili odmienności i refleksji zażyć – stwierdził Przemysław Powalacz, Prezes Zarządu Geberit Polska. O instalacji i zrównoważonym projektowaniu stoisk targowych Szymon Hanczar opowiedział Iwonie Ławeckiej-Marczewskiej w wywiadzie publikowanym w magazynie designdoc.pl. Podczas imprezy autor osobiście oprowadzał targową publiczność po wystawie i przedstawiał idee Rota et speculum.
Geberit na 4 Design Days
Stoisko Geberit powstało w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Do jego zabudowy zastosowano materiały, które w 98% mogą być wykorzystywane ponownie, jak system montażowy Geberit GIS, który posłużył do budowy całej konstrukcji boksu. Na stoisku nie zabrakło innowacyjnych produktów marki. W tym roku producent postawił na serię Geberit ONE, prezentując nowości produktowe m.in. miskę WC i umywalkę w wykończeniu matowym. W inspirujących dyskusjach o architekturze, urbanistyce i designie, odbywających się podczas 4 Design Days, wzięli udział cenieni eksperci Geberit: Adrian Burzyk, Dyrektor Projekty i Technologie oraz Jakub Drabikowski, Trade Marketing Manager. Na katowickiej scenie wystąpili również ambasadorzy marki Geberit: Ida i Krystyna Mikołajskie (MIKOŁAJSKAstudio), Monika Staniec, Barbara Uherek-Bradecka (STUDIO BB ARCHITEKCI), Oliwia Drobnicka i Tomasz Słomka (TOKA+HOME).
Fotorelacja: Rafał Cwenk