Premiera Ilum w Domu Noti. Marki połączyła osoba Mai Ganszyniec
Nowa marka oświetleniowa Ilum i jej kolekcje zostały zaprezentowane po raz pierwszy w dobrze znanym miłośnikom designu miejscu w Warszawie – showroomie Noti.
Założyciele marki Ilum wybrali na miejsce premiery Dom Noti, flagowy showroom marki Noti, miejsce dialogu designu, architektury, sztuki. W Domu Noti organizowanych jest wiele spotkań i pokazów. Pierwsza publiczna prezentacja marki Ilum odbyła się nie gdzie indziej, a właśnie w domu przy Okrężnej, między innymi dlatego, że Maja Ganszyniec, dyrektor artystyczna Ilum jest zarazem projektantką związaną z Noti.
Dom Noti gości w swoich progach inne marki, ponieważ celem twórców tego miejsca jest promowanie nie tylko dokonań Noti, ale polskiego wzornictwa w ogóle oraz wybitnych rodzimych projektantów.
Każde wydarzenie w Domu Noti gromadzi liczną grupę miłośników wzornictwa, architektury, sztuki, którzy spotykają się tu w miłej niezobowiązującej atmosferze. Tak został wymyślony ten showroom – jako domowa przyjazna przestrzeń sprzyjająca kontaktom, rozmowie, kreacji.
Ilum – Nature of Light
Podczas premiery marki Ilum i jej kolekcji nowości zaprezentowali dyrektor artystyczna Maja Ganszyniec oraz Przemysław Rechnio, właściciel marki, wybitny ekspert w dziedzinie oświetlenia i wykładowca akademicki. Lampy Ilum powstały w duchu „Nature of Light”, co oznacza, że są komfortowe dla wzroku i oddają prawdziwe, naturalne kolory – są przyjazne dla człowieka i jego otoczenia.
– Nasza współpraca rozpoczęła się od rozmów o świetle, a marka Ilum to tak naprawdę efekt wielu lat pracy. Lampy, ich kształty i kolory, to jedna sprawa. Inną jest zdrowe światło, które zapewniają niezwykle zaawansowane technologie pozwalające na to, abyśmy w pomieszczeniu, w którym mamy sztuczne światło, czuli się tak, jak w przestrzeni ze światłem naturalnym – powiedziała podczas premiery Maja Ganszyniec.
Ilum zapewnia inteligentne oświetlenie dbające o jakość postrzegania, intuicyjne w sterowaniu i gwarantujące komfort przebywania w sztucznym świetle. Ponadczasowy minimalizm form lamp, których projekty powstały w prowadzonym przez Maję Ganszyniec Studiu Ganszyniec, sprawia, że kolekcje Ilum: Ogi, Juicy i Kamerton doskonale wpisują się w kontekst zarówno tradycyjnej, jak i współczesnej architektury.
Wszystkie produkty powstają w nowoczesnej fabryce w Tarczynie dysponującej zautomatyzowanym parkiem maszynowym CNC. – Na przestrzeni dwudziestu lat nasz doświadczony zespół inżynierów i technologów zrealizował wiele projektów, z których każdy wpisuje się w unikalną formułę „zdrowego oświetlenia”, którego definicja to iloczyn wysokiego oddawania barw i minimalizacji olśnienia jakże powszechnego w większości opraw na bazie źródeł LED – stwierdził Przemysław Rechnio.
Otwarty Dom Noti
Dom Noti jest miejscem otwartym na ludzi i marki, które dopełniają jego ideę. – Nas połączyła osoba Mai Ganszyniec, która dla Noti zaprojektowała linie sof i siedzisk Sona oraz modułowe panele akustyczne Meno. Teraz w Domu Noti gościmy jej projekty dla Ilum, które reprezentują to samo połączenie estetyki i funkcjonalności. Lampy idealnie komponują się z filozofią Noti, tworząc spójną przestrzeń, która inspiruje i stymuluje kreatywność – podsumowała spotkanie dwóch marek w Domu Noti Kamila Woynicz, dyrektor marketingu Noti.