top
Wydarzenia:

Niejednakowe krzesła przy stole. Połączył je kolor od Mai Ganszyniec

Meble firmy Paged – vintage i współczesne – dzięki współpracy producenta z Mają Ganszyniec tworzą zgraną rodzinę, która może spotkać się przy jednym stole. Jeszcze w tym roku dołączy do niej krzesło cyrkularne.

3
Paged - stoisko firmy na Salone del Mobile w Mediolanie
Stoisko firmy Paged na Salone del Mobile w Mediolanie zaprojektowane przez Maję Ganszyniec, fot. Design in Pictures

W nowej odsłonie meble firmy Paged światowa publiczność zobaczyła podczas tegorocznej edycji Salone del Mobile w Mediolanie. Stoisko producenta krzeseł z giętego drewna zaprojektowała Maja Ganszyniec. – Pokazaliśmy trzy najważniejsze obszary marki, czyli produkty historyczne, dziedzictwo Thoneta, modele vintage z lat 60. i 70., te, które tak dobrze znamy z naszych domów, oraz krzesła zaprojektowane przez współczesnych projektantów. Chcieliśmy pokazać, jak te trzy grupy produktów pięknie ze sobą współpracują we wnętrzach – mówi projektantka. – Można się nimi bawić, mieszać modele z różnych okresów historycznych. Przeszłość i współczesność są związane piękną paletą kolorystyczną – tłumaczy idę nowej koncepcji Maja Ganszyniec.

 

Paged - stoisko firmy na targach w Mediolanie
Paged na Salone del Mobile, fot. Design in Pictures

Paged bez daty ważności

Uniwersalność i ponadczasowość wzornictwa Pagedu potwierdzają architekci, którzy chętnie wykorzystują meble firmy Paged w swoich projektach. Justyna Smolec umieściła krzesła ANTILLA, czyli kultowe „Patyczaki”, we wnętrzu w stylu loftowym. – Te krzesła mają minimalistyczną, uniwersalną formę. To starszy model, który wytrzymał próbę czasu i wytrzyma dalej – mówi Justyna Smolec i podkreśla, że krzesła ANTILLA są bardzo wygodne. – Pod względem jakości wzornictwa dorównują krzesłom włoskich marek – dodaje architektka.

Kolory, które jednoczą

Paged, choć ma długą i bogatą meblarską tradycję, stawia również na nowe produkty i technologie. Współpracuje z projektantami: Nikodemem Szpunarem, Grzegorzem Gancarczykiem, Pedro Salgado i wspomnianą Mają Ganszyniec, dzięki której meble firmy zyskały świeże oblicze. Firma wdrożyła opracowaną przez projektantkę paletę kolorów bejc, lakierów i emalii, która sprawiła, że historyczne i współczesne krzesła można dowolnie zestawiać i zawsze ze sobą dobrze wyglądają.

Nowa odsłona oferty Pagedu podkreśla jej ogromną uniwersalność i ponadczasowość.  Meble tej marki z różnych epok – klasyczne thonety, krzesła vintage i nowoczesne – odnajdują się we wnętrzach o różnych funkcjach i urządzonych w różnych stylach nie tylko we własnym towarzystwie, lecz także zestawione z produktami innych marek, czy to nowoczesnych, czy tradycyjnych. Ułatwia to zadanie architektom i daje szersze możliwości tworzenia modnych eklektycznych aranżacji.

Nowa strategia firmy Paged zakłada rozwijanie rodzin produktów, aby umożliwić architektom systemowe wykorzystanie mebli. Wśród poszerzanych kategorii są stoły i stoliki kawowe. Nowość w tej ostatniej grupie stanowią zaprojektowane przez Maję Ganszyniec stoliki kawowe DRUM, które, mimo współczesnej formy, dzięki zastosowaniu giętego drewna i wyplotu nawiązują do klasycznych thonetowskich mebli.

W obiegu zamkniętym

Paged kultywuje rzemieślniczą tradycję, ale też patrzy w przyszłość i rozwija nowe technologie, czego efektem jest coraz bardziej zrównoważona produkcja i innowacyjne produkty. Obecnie trwają prace nad pierwszymi w ofercie marki krzesłami i siedziskami outdoorowymi. Jeszcze w tym roku Paged planuje premierę krzesła cyrkularnego – mebla, którego produkcja będzie odbywała się w pełni w zgodzie z ideą gospodarki obiegu zamkniętego.