Design i sztuka, czyli Omnires w Mediolanie. Woda lubi prostotę form
Omnires zadebiutował na Salone del Mobile.Milano. Produkty marki, przestrzeń wystawiennicza zaprojektowana przez Loskiewicz.Studio i idea The Art of Water Design spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem festiwalowej publiczności.
Omnires to polska marka, która tworzy innowacyjne produkty i rozwiązania do kuchni i łazienki. W Mediolanie zaprezentowała ideę The Art of Water Design, koncentrując się na nowoczesnym designie, funkcjonalności produktów oraz aspektach zrównoważonego korzystania z wody. Projekt stoiska, opracowany przez Loskiewicz.Studio, przyciągnął uwagę odwiedzających, wśród nich znane osobistości ze świata designu i architektury, jak David Basulto, twórca Arch Daily.
Wybór tegorocznej edycji na debiut był bardzo trafny, bo w 2024 r. targowe prezentacje na Salone del Mobile.Milano obejrzało ponad 360 tys. osób. W wydarzeniu wzięło udział aż 1950 wystawców z 35 krajów, o 17,1% więcej niż w 2023 r. Omnires przyjechał do Mediolanu z kolekcjami baterii kuchennych i łazienkowych, umywalkami, brodzikami i wannami, które umożliwiają stworzenie w przestrzeniach łazienkowych i kuchennych aranżacji w różnych stylach.
Omnires i polscy projektanci
Omnires zaprezentował na targach formy, powierzchnie i wykończenia kolorystyczne produktów zaprojektowane nie tylko we własnym studiu projektowym, ale także we współpracy z pracowniami Pawlak & Stawarski i Maja Ganszyniec Studio.
Goście odwiedzający stoisko zwracali uwagę na kompozycyjną grę płaszczyzn i linii w przestrzeni, która w galeryjny sposób eksponowała kształty i tekstury poszczególnych kolekcji. Każda z nich znalazła na stoisku osobną przestrzeń, która płynnie przechodziła w kolejne strefy, zapraszając gości do poznawania całej ekspozycji. Punktem kulminacyjnym, do którego zmierzali zwiedzający była artystyczna instalacja.
– Biorąc pod uwagę charakter produktów Omnires oraz włoskie otoczenie, zdecydowałam się na inspirację wodą, interpretując ją w sposób łączący sztukę z funkcjonalnością. Fontanna, będąca centralnym punktem stoiska, poza walorami estetycznymi, pełniła także praktyczną funkcję umożliwiającą gościom napicie się filtrowanej wody – wyjaśnia Anna Łoskiewicz z Loskiewicz.Studio.
Udany debiut na światowej scenie
Produkty Omnires pokazane na targach, w tym zaprezentowaną przedpremierowo kolekcję armatury Beyond, charakteryzuje minimalizm – czyste, esencjonalne linie, jednoznacznie określające współczesne spojrzenie na otoczenie łazienki i kuchni. Oryginalna fontanna z bateriami kuchennymi Switch, z której można było się napić filtrowanej wody, była ciekawym punktem odniesienia, uwydatniającym znaczenie dobrze zaprojektowanego i funkcjonalnego wyposażenia.
– Zaobserwowaliśmy duży odzew ze strony klientów, dystrybutorów oraz architektów z różnych regionów świata. Jednocześnie wiemy, że zaawansowany technologicznie proces produkcji naszych kolekcji odpowiada na wyzwania stawiane przez najbardziej ambitne projekty inwestycyjne. Zainteresowanie podczas Salone del Mobile potwierdza, że obraliśmy właściwą strategię. Jestem pewna, że uczestnictwo w tak prestiżowym wydarzeniu umocni reputację firmy jako ważnego gracza na rynku międzynarodowym – uważa Paulina Shacalis, dyrektor zarządzająca i kreatywna Omnires.
Zdjęcia: serwis prasowy Omnires