Konkurs Wnętrze Roku SAW bogatszy o kolejne nagrody. Więcej do wygrania!
W puli nagród jest już znacznie więcej niż 110 000 zł. Patroni przekazują: bony, vouchery, podarunki. Laureaci poprzednich edycji zdradzają, jakie są profity z udziału w konkursie SAW.
Patroni Konkursu Wnętrze Roku SAW mnożą nagrody, laureaci zdradzają, co daje zwycięstwo. Pula nagród się powiększyła, przybyły nowe nagrody specjalne od firm Electrolux, hansgrohe i Nobonobo. Cenne laury to nie wszystko. Projektanci z pracowni ACOS, MUS ARCHITECTS, NArchitekTURA i NOKE Architects zdradzają, co dało im zwycięstwo.
W konkursie SAW – tak jak w poprzednich latach jurorzy, reprezentanci wielu dziedzin kreatywnych, wybiorą najlepsze realizacje projektów wnętrz prywatnych i wnętrz użyteczności publicznej. Zwycięzcy każdej z tych kategorii otrzymają nagrody pieniężne oraz pakiet działań promocyjnych w mediach o łącznej wartości 30 000 zł. Gratyfikacje trafią też do zdobywców drugich i trzecich miejsc. Łączna wartość samych tylko nagród regulaminowych wynosi aż 110 000 zł. Warto zauważyć, że za udział w konkursie nie jest pobierana opłata.
Cenne nagrody: bon, voucher i stolik
W tym roku konkurs wzbogacił się o nową kategorię: zrównoważone projektowanie. Jury poszerzone o reprezentanta firmy Electrolux, patrona tej kategorii, przyzna nagrodę pieniężną oraz voucher na produkty marki – o łącznej wartości 10 000 zł.
Wśród prezentów od mecenasów znalazł się też voucher produktowy o wartości 3 000 zł na rozwiązania od marki hansgrohe. Do laureata trafią produkty, które są wytwarzane w zrównoważony sposób i nowatorsko wykorzystują surowce z recyklingu.
Swoją nagrodę ufundowała także firma Nobonobo, polska marka meblarska coraz szerzej znana na świecie. Dla zwycięzcy w kategorii wnętrz prywatnych przekazała stolik kawowy lub pomocniczy Flesia, zaprojektowane przez hiszpańskiego twórcę Chrisa Stanfela i Szkołę Designu EASD, uhonorowane prestiżową nagrodą Iconic Award. Stolik jest tym cenniejszy, że zostanie wykonany w limitowanej wersji kolekcjonerskiej, tzw. galeryjnej, i opatrzony certyfikatem oryginalności z unikatowym numerem 0003.
Korzyść niematerialna
Wymierne nagrody i świadczenia promocyjne to nie wszystko. Wygrana daje też inne profity. Przekonali się o tym triumfatorzy wcześniejszych edycji konkursu SAW – projektanci z pracowni MUS ARCHITECTS (zdobywcy I miejsca w kategorii wnętrz prywatnych w I edycji konkursu), ACOS (zwycięzcy w tej samej kategorii w II edycji konkursu) oraz NArchitekTURA (laureaci I nagrody za projekt wystawy, należącej do kategorii wnętrz użyteczności publicznej, w I edycji konkursu) i NOKE Architects (zdobywcy I nagrody za projekt wnętrza użyteczności publicznej).
– Każde zlecenie jako odrębna historia inspiruje nas do eksperymentowania z rozwiązaniami przestrzennymi, technologicznymi i materiałowymi. Cieszy nas, że holistyczne podejście do tworzenia szczerych, konsekwentnie skomponowanych przestrzeni życia, zdobyło uznanie nie tylko klientów, ale i profesjonalistów – zaznacza Anna Stojčev-Młyńska (ACOS).
W podobnym duchu wypowiada się Justyna Puchalska (NOKE Architects). – W projekcie foodhallu w Browarach Warszawskich musieliśmy połączyć historię tego miejsca ze współczesnymi potrzebami użytkowników, co wymagało zarówno kreatywności, jak i ogromnej dbałości o detale. Zwycięstwo pokazało nam, że nasza interpretacja tych założeń została dostrzeżona i pozytywnie oceniona przez ekspertów branży – podkreśla.
– Pierwsza statuetka konkursu Wnętrze Roku SAW 2019 to dla nas rodzaj „amuletu”, bo rozpoczęła serię nagród i wyróżnień, które otrzymaliśmy w późniejszych latach za realizacje w różnej skali. Dostrzeżenie naszej pracy przez jurorów, których twórczość znamy i doceniamy, to dla nas duża nobilitacja i mobilizacja do dalszych kreatywnych poszukiwań na styku architektury i sztuki – mówi Bartosz Haduch (NArchitekTURA).
– Zostaliśmy docenieni, a tego docenienia na rynku brakuje – dodaje Karol Pasternak (NOKE Architects). – Myślę też, że zdobyta nagroda uplasowała nas w branży jako bardzo dobrych projektantów, zapewniła szacunek w środowisku i dała mocny głos – kontynuuje.
O nich się mówi
Zgłoszenie swoich prac w konkursie SAW to także szansa na zdobycie rozgłosu w kraju i za granicą.
– Efekty naszych codziennych zmagań o jak najwyższą jakość projektu widoczne są tylko dla garstki zainteresowanych. Udział w konkursie diametralnie zmienia sytuację, dzięki niemu nasza praca mogła zostać dostrzeżona przez szerokie grono odbiorców – mówi Adam Zwierzyński (MUS ARCHITECTS).
– Nagroda była też ważnym wsparciem w budowaniu siły i rozpoznawalności naszej marki. Pomogła nam docierać do szerszego grona potencjalnych klientów, a więc osób o konkretnym guście, zainteresowanych takimi rozwiązaniami, jakie staramy się realizować – dodaje Anna Porębska (MUS ARCHITECTS).
– Od momentu zdobycia nagrody mamy zapytania od operatorów foodhalli z Polski i ze świata, głównie Niemiec. Nie podpisaliśmy żadnego nowego kontraktu tego typu, czekamy na klienta gotowego wykroczyć poza utarte schematy. Udało się natomiast nam wejść mocno w rynek projektowania restauracji – przyznaje Karol Pasternak (NOKE Architects).
Jasne zasady
Dlaczego jeszcze warto wziąć udział w konkursie SAW? Laureaci wiedzą najlepiej.
– Nagroda była dla nas bardzo miłym podsumowaniem arcytrudnego projektu – zaznacza Karol Pasternak. – Najważniejsze, że był to projekt zespołowy i radość z nagrody również była zespołowa – podkreśla. Na scenie pracownia stanęła w pełnym składzie.
Gala podsumowująca każdą edycję konkursu to okazja do spotkania w szerokim kręgu architektów wnętrz z całej Polski, wymiany doświadczeń, nawiązywania kontaktów.
Dziękując za statuetkę dla NOKE Architects, Karol Pasternak zwrócił uwagę też na zalety współpracy SAW ze sponsorami, dzięki którym udział w konkursie pozostaje nieodpłatny, a zarazem nieobwarowany żadnymi wymogami w zakresie np. wykorzystania określonych produktów – jak ma to miejsce w innych konkursach.
– Wcześniej pracowaliśmy za granicą, w Polsce działamy od zaledwie kilku lat. Dzięki temu widzimy wyraźnie, że organizacja konkursu stoi na naprawdę wysokim poziomie. Warto to docenić, podobnie jak inne starania SAW-u na rzecz budowy odpowiedniej pozycji architektów wnętrz w relacjach z inwestorami – dodaje Stanisław Młyński z pracowni ACOS.
Jeszcze tylko ponad miesiąc
Zgłoszenia w konkursie SAW (nadsyłane elektronicznie) przyjmowane są do końca października 2024 r. W listopadzie odbędą się obrady jury, które wytypuje laureatów pierwszego etapu i zaprosi ich do przesłania plansz konkursowych – do 14 lutego 2025 r. Na tej podstawie następnie zostaną wyłonieni zwycięzcy. Poznamy ich podczas uroczystej gali w kwietniu 2025 r.
Regulamin konkursu, o którym piszemy także w artykule Start trzeciej edycji konkursu Wnętrze Roku SAW! Pula nagród – 110 000 zł i wszystkie informacje organizacyjne można znaleźć na www.saw.org.pl/konkurs.
Zdjęcia: serwis prasowy organizatora konkursu