top
Wydarzenia:

GFX100 II – nowy fotograficzny obraz wnętrz i architektury

GFX100 II, flagowy model serii GFX marki Fujifilm – wraz z obiektywami typu tilt-shift GF30mmF5.6 T/S i GF110mmF5.6 T/S Macro – zapewnia najwyższą jakość, której wymaga fotografia architektury, wnętrz i designu.

3
GFX100 II - wnętrze japońskie
Fotografia wykonana aparatem FUJIFILM GFX100 II

Powstanie aparatu GFX100 II to efekt procesu, który koncern Fujifilm zapoczątkował w 2017 roku, gdy rozpoczęła się era GFX. Najnowszy przedstawiciel serii jest bezlusterkowym aparatem cyfrowym ze średnioformatową matrycą światłoczułą, która rejestruje uchwycone obrazy na powierzchni około 1,7 razy większej niż pełnoklatkowa. Matryca, o rozdzielczości 102 megapikseli, współpracuje z superszybkim silnikiem przetwarzania obrazu X-Processor 5.

Dzięki zastosowaniu matrycy światłoczułej średniego formatu jakość obrazowania jest znakomita. Pozwala na uzyskanie bogatej reprodukcji tonalnej i niemal trójwymiarowego odzwierciedlenia szczegółów.

Nowość Fujifilm doceniają specjaliści. Zdaniem redaktora naczelnego serwisu fotopolis.pl Macieja Zielińskiego GFX100 II to „[…] najlepszy GFX w historii, który przyciągnie do systemu kolejne grupy zawodowców”.

Aparat i przeznaczone do niego obiektywy stworzono z myślą o autorach zdjęć m.in. architektury, wnętrz i przedmiotów. – GFX100 II wraz z obiektywami typu tilt-shift odpowiada na potrzeby profesjonalistów fotografujących najbardziej wymagające obiekty – uważa Maciej Jeziorek z Fujifilm. Ekspert Fujifilm wśród najważniejszych walorów systemu, jaki tworzą aparat, szkła GF i akcesoria ułatwiające pracę fotografom, wskazuje: systemowość rozwiązań, bezkompromisową jakość, pewność rezultatów. Zwraca uwagę również na kolorystykę Fujifilm będącą rezultatem zdobywanych przez koncern przez lata doświadczeń i wiedzy o rejestrowaniu i oddawaniu barw.

GFX100 II - zbliżenie na miskę z wodą, w której pływają kwiaty
Fotografia wykonana aparatem FUJIFILM GFX100 II

GFX100 II – estetyka i funkcja

GFX100 II jest prosty i intuicyjny w obsłudze. Fotografowie, którzy go używają, doceniają techniczne możliwości aparatu, jego funkcjonalność, wygodę użytkowania, jakość wykonania aparatu, a także jego walory wzornicze. GFX100 II, co potwierdzają znawcy designu, ma najładniejszy korpus ze wszystkich aparatów serii. Dopracowany kształt, dobre proporcje, efektowne matowe wykończenie (w grafitowym, a nie czarnym kolorze), przyjemna w dotyku powłoka z nowego materiału o dobrej przyczepności – czynią GFX100 II wyjątkowym pod względem wzornictwa. Jak można przypuszczać, tekstura nowego materiału nawiązuje do tradycyjnego japońskiego wzoru bishamon kikko inspirowanego zbroją boga Bishamontena.

 

GFX100 II - obiekt architektoniczny, dziedziniec z drzewami, nad nim przeszklony dach
Fot. Joseph Goh, FUJIFILM GFX50S II. Zdjęcie wykonane przy użyciu obiektywu GF30mmF5.6 T/S
GFX100 II - zdjęcie budynku składającego się z kilku brył w kształcie tuby z roślinami na dachu
Fot. Joseph Goh, FUJIFILM GFX50S II. Zdjęcie wykonane przy użyciu obiektywu GF30mmF5.6 T/S
GFX100 II - architektura nowoczesna, dwa budynki ze szklaną fasadą na przeciwko siebie
Fot. Joseph Goh, FUJIFILM GFX50S II. Zdjęcie wykonane przy użyciu obiektywu GF30mmF5.6 T/S

Obiektywy typu tilt-shift – swoboda komponowania

Obiektywy GF30mmF5.6 T/S i GF110mmF5.6 T/S Macro mają funkcję tilt, czyli nachylania/odchylania osi optycznej względem matrycy aparatu oraz funkcję shift, czyli przesuwania osi optycznej równolegle względem matrycy. Funkcja tilt-shift pozwala na zmianę relacji osi optycznej względem płaszczyzny obrazowania i celowe operowanie zarówno perspektywą, jak i obszarami znajdującymi się w obszarze ostrości. W fotografii architektury jest to szczególnie istotne, zapewnia bowiem autorowi swobodę komponowania kadrów i pozwala mu wybrać najdogodniejszą pozycję wykonywania zdjęć. Równie istotną zaletą modelu GF30mmF5.6 T/S jest możliwość skorygowania zniekształcenia perspektywy będące bolączką przy fotografowaniu budynków o dużej wysokości. Z kolei możliwości, które zapewnia obiektyw GF110mmF5.6 T/S Macro – w zbliżeniach swobodne kontrolowanie punktu ostrości na obiekcie – docenią autorzy zdjęć wnętrzarskich kompozycji, przedmiotów i detali.

O zdjęciach wykonanych aparatem z serii GFX – poetyckich fotograficznych pejzażach – piszemy w artykułach „Jacek Marczewski: Sfotografować to, co rzeka zabiera z brzegu i niesie nurtem” i „Jacek Marczewski spotkał nad Wisłą ducha Ikonarów”.

Zdjęcia: serwis prasowy Fujifilm